• Старбъкс отвори първия магазин в Япония, в който обслужват и на жестомимичен език

    by  • 03.09.2020 • admin, Нина Жишева • 0 Коментара

    Япония получи първия си „магазин, в който обслужват и на жестомимичен език“ на Старбъкс. Новото кафене ще отвори врати в Токио с 25 служители, 19 от които са глухи и с увреден слух.

    Това ще бъде петият такъв магазин на Старбъкс в световен мащаб. Останалите четири се намират в Малайзия, Китай и САЩ. Този ход има за цел да разшири възможностите за кариера на глухи и с увреден слух служители и да направи магазина по-достъпен, се казва в прессъобщение.

    „Старбъкс наема глухи и слабочуващи партньори (служители) откакто влязохме в Япония през 1996 г. и тези партньори оказаха невероятно въздействие в своите общности“, каза Такафуми Минагучи, главен изпълнителен директор на Starbucks Coffee Japan.

    Въпреки че това е първият магазин с жестомимичен език, не за първи път компанията се обръща към общността на глухите и слабочуващите в Япония. Много служители на Старбъкс са изучавали японски жестомимичен език (JSL), за да се свържат с общността – не само за да осигурят по-добро обслужване, но и да предложат класове за жестомимичен език и да организират семинари за обучение по JSL в кафенета.

    Новият магазин ще използва и достъпна технология. Клиентите могат да използват безконтактно разпознаване на глас в текст чрез таблет, да сочат към елементи в менюто или да пишат в бележник, за да поръчат. Цифровите надписи на магазина позволяват на клиентите да проследяват напредъка на поръчките. Когато поръчката е готова, анимираният език на жестовете на екрана ще предупреди клиента.

    „Очакваме с нетърпение да споделяме нови преживявания с нашите клиенти и да демонстрираме разнообразието от комуникации, което те могат да изпитат в магазина с жестомимичен език“, заяви Ройотаро Сато, мениджър на смяна в Япония.

    Емералд Пелот

    Превод – Нина Жишева

    Сподели и се радвай:
    • Print
    • Facebook
    • Twitter
    • Google Bookmarks
    • Add to favorites

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *